Hledat
Detail nabídky

Desatero pohodlného používání platební karty v zahraničí

  1. Uložte si do mobilu číslo na Helpdesk platebních karet: +420 495 800 111 pro ČSOB, +420 495 800 121 pro Poštovní spořitelnu. Pokud vám kartu v zahraničí odcizí nebo vám třeba bankomat nevydá peníze, okamžitě volejte. Jsme tu pro vás nonstop.

 

  1. Před cestou do zahraničí zkontrolujte platnost karty a limit pro platby a výběry hotovosti. Pokud vyrážíte mimo Evropu, pro jistotu nám na Helpdesku nahlaste, kam vyrážíte. Naše systémy pak dokážou lépe vyhodnotit, která transakce na vaší kartě je podezřelá a která ne.

 

  1. PIN nikam nezapisujte ani ho nikomu nesdělujte. Při zadávání PINu přistupte k terminálu nebo bankomatu co nejblíž a zakryjte si klávesnici rukou. PIN nemáte povinnost sdělovat vůbec nikomu, ani pracovníkům banky, ani policii.

 

  1. Vezměte si s sebou raději více karet, ideálně Visa i Mastercard. Může se stát, že obchody nebo bankomaty budou přijímat jen jeden druh. Případně si u jedné karty naúčtují vyšší poplatek než u druhé. Tyto poplatky neumíme nijak ovlivnit a bankomat i obchodník by vás na ně měl předem upozornit. Nejčastěji jde o sumu 5 EUR/USD za výběr.

 

  1. Když u bankomatu nejste sami, trvejte na zachování diskrétního odstupu. Před výběrem také zkontrolujte samotný bankomat, zda v místě pro vložení karty neobsahuje zařízení na kopírování karty, falešnou klávesnici nebo skrytou kameru. Nejbezpečnější jsou bankomaty v pobočkách bank.

 

  1. Pokud se vám karta z bankomatu nevrátí nebo vám bankomat nevydá peníze, okamžitě nás kontaktujte přes Helpdesk platebních karet. Pravidelně také kontrolujte pohyby na účtech a případné nesrovnalosti opět nám okamžitě nahlaste.

 

  1. Nechte si posílat informační SMS o každé transakci kartou. Když zachytíte platbu, kterou jste neprovedli, ihned informujte banku. Upozorňujeme, že název obchodníka u platby na výpisu z účtu se běžně liší od obchodní značky uvedené v prodejně.

 

  1. Nespouštějte kartu z očí. Obchodník by ji nikdy neměl odnést mimo váš dohled. Po zaplacení si dejte pozor, zda vám skutečně kartu vrátili. Při pochybnostech ihned kontaktujte svoji banku a žádejte zablokování karty.

 

  1. Autopůjčovny často uvádějí, že akceptují pouze kreditní karty. Naštěstí až na výjimky nebývá problém ani s embosovanou debetní kartou. Pohlídejte si ale, zda máte dostatečný limit karty na vratnou zálohu (v závislosti na typu auta i stovky Euro nebo dolarů). Autopůjčovna blokovanou částku obvykle uvolní do týdne po vrácení auta. Případné pokuty nasbírané cestou vám autopůjčovny můžou strhnout i několik měsíců po vrácení auta.

 

Když vám zahraniční bankomat nebo platební terminál nabídne zúčtování v korunách, odmítněte a vždy zvolte místní měnu, např. Eura. Jinak se částka přepočítá v nevýhodném kurzu a vy proděláte.

ČSOB/ČSOB Premium

Do Světa odměn vstoupíte přes své internetové bankovnictví. Jednoduše se do něj přihlásíte přes oficiální webové stránky ČSOB.

Poštovní spořitelna

Do Světa odměn vstoupíte přes své internetové bankovnictví. Jednoduše se do něj přihlásíte přes oficiální webové stránky Poštovní spořitelny.

Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více informací o cookies